Verpakken
Nadat de vlees- en vegawaren zijn geproduceerd, worden ze in-house verpakt. De zorgvuldige keuze van de verpakking, die past bij de kenmerken van het product, is een van onze belangrijkste aandachtspunten.
- Krimpzak
- Flowwrap
- Dieptrek
- Trayseal
- Cans
- 0ngeconserveerd verpakken
Krimpzak
Krimpzakken sluiten de vlees- en vegawaren af van de buitenlucht door middel van een vacuümtechniek, wat zorgt voor een sterke conservering. Verpakken met een krimpzak is een zeer bekende manier in de voedingsmiddelenindustrie. Door het ‘krimpproces’ dat de zak ondergaat, wordt deze strak om het product getrokken waardoor er bijna geen folieranden meer zichtbaar zijn. Dit zorgt ook voor weinig overtollig plastic.
Flowwrap
De flowwrap verpakking is ontstaan uit het idee om het product op een authentieke manier te presenteren, waarbij het in de meeste gevallen een conserverende functie krijgt. Wij gebruiken deze verpakkingstechniek voor consumentenverpakkingen.
Dieptrek
Deze verpakkingen zijn vacuüm of zuurstofarm verpakt met een speciale dieptrekmachine. De mogelijkheden op de bovenfolie zijn zeer uitgebreid qua presentatiemogelijkheden, doordat de folie geheel of gedeeltelijk bedrukt kan worden met kijkvensters, al naar gelang de wensen en stijl van de afnemer. Sommige dieptrekverpakkingen hebben een eurolock waardoor het mogelijk is om de verpakkingen op te hangen aan een ophangoog.
Trayseal
Een trayseal verpakking is een ZAV-verpakking; een voorgevormde plastic bak/schaal die aan de bovenkant hermetisch is afgesloten met een bovenfolie. De consumententrays zijn voorzien van een deksel, zodat ze hersluitbaar zijn. De deksel duidt op het gemak van het product, omdat de consument het op elk moment kan hersluiten. De B2B-verpakkingen zijn echter niet op deze manier hersluitbaar.
Cans
De cans worden geleverd met een deksel, waardoor het voor de consument gemakkelijk is om de verpakking op elk gewenst moment opnieuw te sluiten. Dit, samen met de lange houdbaarheid buiten de koelkast, maakt dit een echt gemaksproduct en een ideaal verpakkingsconcept voor onderweg.
0ngeconserveerd verpakken
Klanten willen de mogelijkheid hebben om producten te kopen zonder dat deze extra verpakt zijn. Bovendien straalt ongeconserveerd verpakken een gevoel van vakmanschap en traditie uit.